CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

zaterdag 27 augustus 2011

Confused..... Lost..... (3)

Het gaat goed met me. Ik moet natuurlijk op mijn valkuilen blijven letten, maar het gaat, tja, gewoon goed.
Een van de dingen waar ik dat aan kan merken, is het lijnen. Het gaat al 3 weken heel voorspoedig. Een ander ding is mijn huis; ik ben eindelijk bezig om boven alles in orde te maken na de verbouwing. Die vorig jaar rond deze tijd klaar was.....


Gisteren stond ik met een moeder te praten wiens dochter ik twee jaar geleden in de groep had. Ik merkte dat ik weer vol enthousiasme over mijn groep en het werk aan het vertellen was.
Waarschijnlijk heeft de nieuwe uitdaging die ik in mijn werk heb gevonden daar veel mee te maken.
Ik draai nu voor het 6e jaar groep 3 (op deze school heb ik nog nooit een andere groep gehad) en ondanks dat het door de kinderen toch steeds anders is, merkte ik dat mijn drive afnam.
Vanaf dit jaar leren we de letters op een andere manier aan (voor andere leerkrachten: wij werken volgens LIST) en hier ben ik heel enthousiast over.


Ik zie ook aan mijn lokaal dat het goed met me gaat: vorig jaar was het steeds een rommel. Overal lagen stapeltjes spullen en papieren. De kasten puilden uit, maar ik had niet de energie om daar iets aan te doen.
In de laatste vakantieweek ben ik een hele dag op school geweest en heb toen keihard gewerkt om alles op te ruimen. Ik heb de kasten leeg gehaald, alles nagekeken, weggegooid wat weg kon en alles weer geordend.
Heerlijk!
Ik geniet elke dag wanneer ik mijn lokaal inloop.
Ik ben de kinderen ook meteen vanaf maandag gaan leren om op te ruimen. Zij hebben natuurlijk ook een grote invloed op het lokaal.


En dan mijn huis..... Als het niet goed met me gaat, ben ik na een kwartier in mijn huis werken al moe. Nu kan ik uren doorgaan en moet ik alleen gaan zitten omdat mijn rug af en toe flink protesteert. Is vast mijn leeftijd. Geen idee waar dat vandaan komt.


Kortom: ik ben mijn eigen verbeterde versie!


Bedankt voor je bezoek!

 

1 reacties:

tanja zei

hee meis wat fijn dat t lekker met je gaat!
groetjes tanja