CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 26 mei 2011

Oogarts (2)

Gelukkig is het allemaal meegevallen: vanmiddag ben ik weer bij de oogarts geweest en mijn oog is volledig hersteld.
Na nog geen 2 dagen druppelen en al die tijd mijn bril dragen, is het klaar.


Morgen kan ik mijn nieuwe lenzen gaan halen en dan zie ik er ook weer uit als mezelf ;0)


De oogarts had een vraag voor mij die niets te maken had met deze beschadiging van mijn hoornvlies: of ik interesse heb om mee te werken aan een onderzoek naar de oorzaken van flinke bijziendheid.
Mensen vanaf -6 kunnen meedoen..... Zouden ze iets aan mij hebben met mijn -12?!
Ze gaan DNA-onderzoek doen en je oog wordt helemaal, aan alle kanten, bekeken. Als er dan iets met je oog is, gaan ze daar mee aan de slag.


Ik ga er zeker aan mee doen. Door deze grote afwijking van mijn oog heb ik niet alleen verhoogde kans op macula-degeneratie (zie mijn vorige bericht), maar ook op staar en glaucoom.
Ze willen weten waarom je met deze afwijking meer risico loopt op deze aandoeningen. En wat ze kunnen doen om het beter te behandelen.
Ik zou wel gek zijn om niet mee te doen, want het kan alleen maar ten goede komen aan mijzelf en aan het zicht in mijn ogen.
Totaal gezichtsverlies in 1 of beide ogen is niet echt iets waar ik op zit te wachten.....


Ze vragen ook of je een controlepersoon wilt meenemen, met een afwijking van niet meer dan +1,5 of -1,5 van ongeveer dezelfde leeftijd. Iemand zin om mee te gaan??


Bedankt voor je bezoek!

 

0 reacties: