CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 3 juli 2011

Heel stil..... Tandarts (4)

Nee, ik ben niet op vakantie geweest, ik heb gewoon gewerkt. Voor zover dat ging.


(Als je bang bent voor  de tandarts, dan moet je nu echt niet meer verder lezen!)


Ik kreeg een week of 2 geleden kiespijn. Echt hele erge kiespijn. Zo'n erge pijn, dat ik blij was dat ik een vorige keer Ibuprofen 600 van de tandarts gekregen had.
Bleek er een wortel af te sterven. Waarschijnlijk doordat 'ie een aardige tik had meegekregen van die 1e behandeling. Donderdag een week terug ff een wortelkanaalbehandeling er tegenaan gegooid en we konden weer vooruit. Morgen zou ik terug moeten, dan zou hij alles nog eens goed schoonmaken en de boel weer dichtmaken (beton enzo.)


Ik slikte elke dag 3 van die Ibu's; overdag ging het goed, maar degene die ik 's avonds innam sloeg steeds niet aan, waardoor ik bijna niet sliep van de pijn.
Vorige week maandag ben ik na 2 uurtjes slaap 'gewoon' naar school gegaan, maar na een uurtje merkte ik al dat dit dus niet ging werken. Ik was misselijk van de slaap.
Eerst wat extra geslapen en 's middags weer terug.
Toen de tandarts mijn kies openmaakte, kwam er bloed uit. Uh, bloed uit mijn kies? Dat is volgens mij helemaal niet niet helemaal de bedoeling.
Vandaar dus ook de pijn. Bij de wortelkanaalbehandeling heeft hij nogal diep moeten peuren in 1 van de kanaaltjes om de zenuw dood te maken en dat veroorzaakte de pijn.
Afgelopen donderdag ben ik weer terug geweest en nu is er niks meer aan de hand: geen pijn en ik kan ook weer kauwen aan die kant.


Ik dacht altijd dat ik best redelijk tegen pijn kon, maar vorige week zaterdag was ik in staat om met een nijptang in mijn mond aan de slag te gaan.
Ik wilde huilen van de pijn, maar wanneer ik huil, vertrek ik mijn kaak. Had ik weer extra pijn!
Ben toen maar gestopt met huilen, maar er liepen nog wel 2 van die hele dikke tranen over mijn wang.....


Echt een gebit zonder eind!


Bedankt voor je bezoek!

 

1 reacties:

Margriet Tournier zei

Oooh, gatsie! Wat een akelig verhaal. Het begint op een gebed zonder einde te lijken. Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat!?

Bedankt voor de tip. Deze zocht ik niet (ik zocht die van Oct Afternoon en heb hem inmiddels al) maar die van jou heeft ook een errug hoog heb-gehalte! (-:

Maar mijn scrapspullen gaan op de bon tegenwoordig. Voorlopig dus maar even niet. )-:

Groetjes en alvast een fijne vakantie,
Margriet